Concert verslag Newcastle (2/11)

op .

Verslag geschreven door Mariska

Ik ben vrijdag 31 oktober 's middags vertrokken naar IJmuiden daar ingechecked en de boot vertrok om 6 uur.
De hele reis werd de Nederlandse tijd aangehouden en bij aankomst de horloges een uur achteruit gezet.
Was echt een super grote boot, echt leuk om op de bovenste verdieping te kijken, had wel gelukkig nog pillen
gekocht had er 's avonds wel een nodig,werd een beetje misselijk. Het werd toch af en toe wat onrustig.
We hadden een kleine hut maar goed daar slaap je alleen in, op de heenweg naar Newcastle niet goed geslapen
maar ja. We hadden ook avondeten erbij geboekt en ontbijt, was dus goed geregeld, was beide buffet. Enige
minpuntje de prijzen van het drinken daar.

Zaterdagochtend kwamen we om 9 uur engelse tijd aan, toen met de dubbeldekkerbus naar het centraal station
en heel makkelijk ons hotel Thistle lag er tegenover. Dus we gingen erheen helaas we konden pas 2 uur terug
komen kamers waren nog niet klaar, dus wij koffers achtergelaten en de omgeving bekeken.
De zaterdag verder heel veel gezien, veel gelopen zoals altijd haha, we zijn rond kwart over 3 weer naar het hotel
gegaan, bleek er iets niet goed geboekt te zijn toen kregen we een betere kamer met 2 dubbele bedden.
Dus dat was goed geregeld haha.

Zondag eerst ontbijt bij het station gehaald en toen lopend naar het Newcastle St James voetbal stadion geweest,
door china town gelopen. We waren te vroeg bij het stadion voor de rondleiding, dus wij weer een rondje park achter
stadion gedaan. Toen terug naar infobalie van het stadion, daar mochten we naar de 2e verdieping, kaartjes gekocht
en gewacht tot 11 uur. We werden door het stadion rond geleid door een leuke man die goed kon vertellen.
Had er eerst niet veel zin in, maar toch toen we er waren was het leuk, we zaten zelfs in de kleedkamers!

Had ook nog even een probleempje, ik had allemaal opladers mee voor tandenborstel, telefoon, ipod en camera.
Wat denk je waar we niet aan gedacht hadden? Konden de stekkers er niet in, ik was meteen natuurlijk weer stressig,
ik dacht lekker straks kan ik geen foto's meer maken etc. Dus wij naar beneden wij vragen bij de balie, zegt zo'n
jongen ja we hadden wel een leen stekker maar ja die werden gejat etc. Dus wij werden toen geadviseerd om bij het
station te kijken voor zon stekker, nou gelukkig een gevonden. Was meteen weer rustig haha.

Dus na stadion tour wij weer terug naar hotel gelopen en heb meteen maar me accu van foto toestel opgeladen..
We hadden ook de route naar de Metro Arena maar alvast gelopen, we liepen eerst weer helemaal fout natuurlijk,
gelukkig daarna gevonden,ik keek rond kwart over 3 's middags daar nog of ik de band zag etc.
Helaas de bussen stonden achter een hek.

S avonds betijds naar het stadion gelopen, het begon om half 8 stond er op de kaartjes, maar was veranderd in 8 uur.
Ik had me grotere camera in een plastic tas gedaan en van alles erbovenop gelegd in me tas.
Ik stond precies goed ik lie zo door de beveiliging heen, het ging er echt rustig aan toe.

Nou we gingen om half 8 naar binnen de zaal in, daar de plekken gevonden, rechts en ja niet echt dichtbij van podium,
maar nu hadden we wel mooi zicht op alle schermen etc. De zaal zelf viel me erg tegen qua grootte.
Het was ook niet uitverkocht helaas.

8 uur begon Andrea en ze was weer super, het publiek vond haar wel goed denk ik na elk nummer werd er goed
geapplaudisseerd voor haar.
Katie kwam om 9 uur, ze heeft de setlist gespeeld van de laatste tijd en helaas weer zonder spiders web!
Ze was echt goed bij stem, band deed het geweldig en geluid in de zaal was ook goed. Het enige min puntje was
dat het A zitplaatsen waren en B zowat allemaal oudere mensen waren die niet meededen dus dat was jammer.

Na Andrea's optreden ging ze weer signeren, dus ik snel naar de merchandise stand. Stonden wel veel mensen
maar kwam toch aan de beurt, me broer maakte 2 foto's en wat denk je? Een foto met mijn ogen dicht en de
andere foto met Andrea haar ogen dicht!
Ik hoop dat er iemand goed is in photoshoppen want ik wil wel graag een foto van haar samen waar we beide onze
ogen open hebben  Heb ook nog even gekletst met haar, dat ik haar weer goed vond en dat ik haar nu 3x gezien heb
en ook nog na afloop ahoy, ze zwaaide even naar mijn broer en wou vragen wanneer de cd verschijnt, diegene voor me
had het al gevraagd, het word maart pas.

Echt een leuk mens, heel aardig en ze had mijn naam geschreven ha, Mareska nou ja wat maakt het uit
d

O,ja Katie was niet heel veel aan het praten tussendoor maar das gewoon bij haar, maar wat ze zei was leuk vooral het stukje:

We konden 's middags niet alles repeteren want ik ben de enige vrouw in de band en de rest ging naar Formule 1 kijken!
Gefeliciteerd Louis Hamilton, iedereen klappen! dat was echt spontaan.
Verder beetje gewone praatjes over Scary Films en Aliens...

Wat ook raar was en dom ook eigenlijk, toen het zogenaamd was afgelopen, de band kwam en maakte een buiging,
ze gingen even van het podium af. Dachten veel mensen dat het echt al was afgelopen!!

Ik zo er komen nog 3 nummers hoor, nou ja er bleven er gelukkig nog veel mensen zitten,en toen zong Katie de
laatste 3 songs.

Na afloop buiten ging ik rechts naar het parkeer terrein lopen en bij de hekken staan waar de bussen en auto's van de
band etc doorheen gaan. Me broer was chagrijnig, maar ik dacht ik blijf nog even staan hoor.
Was een meisje voor me die had een kladblok gegeven aan een man en die kwam terug naar haar met handtekening
van katie erop! Wel netjes op zich, alleen die mannen die er stonden waren irritant die zeiden dat we naar achteren moesten,
hm wij deden het even en later stonden we weer meer naar het hek toe. We hebben er toch iets van 45 minuten staan wachten,
in die tijd kwamen er wel veel mensen onze kant op maar geen band en katie.
Nou rond kwart over 11 zagen we een auto staan en ja hoor katie en andere mensen stapten in, dus ik was nog met me
broer en 3 andere mensen en we bleven bij het hek staan.
Hek ging open en een man van de Radio Arena zei katie zit aan de andere kant van de auto en zal even signeren!

Dus wij omlopen,raam ging open, katie in haar leuke jas die ze de laatste tijd aanheeft, nam even voor ons de tijd,
ik probeerde wel foto's te maken zonder flits maar lukte niet, dus ik zei sorry een keer flitsen, dus ik heb bewijs een
foto van katie in de auto haha. Ik had mijn vergroting van Amsterdam meegenomen en hoesje van collection,
ze vroeg ook weer of ze mijn naam zou opschrijven, ok nou was gelukt en het hoesje schreef ze mijn broers naam op,
nou ja maakt niet uit ze heeft ze gesigneerd. Echt top dat ze het nog deed voor ons we hadden mazzel weer.
{yoogallery src=[/images/overige/z/1] width=[150]}
Toen snel naar hotel gelopen en nog even relaxed. Maandag spullen ingepakt, uitgechecked en nog wat sightseeing
gedaan weer veel gelopen, toen terug naar hotel voor de koffers en naar het station gelopen, weer met de bus mee
en tijdje gewacht bij de haven. Toen met de boot weer terug naar ijmuiden, deze nacht wel gelukkig beter geslapen.

Ik kan iedereen aanraden om een keer naar Newcastle te gaan, hele aardige mensen, mooie moderne gebouwen
en bruggen, oude historie en veel shops dus voor ieder wat eigenlijk.
De boot is ook een aanrader, alleen wel voor de zekerheid reispillen meenemen.